054 - Berätta historier med datorn del 1 av 3 med Pontus Wittenmark
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del ett av tre, där Pontus berättar om bakgrunden: vilken var vägen fram till spelet, och vilka verktyg valde han?
Vi får bland annat veta hur spelutveckling i Unity skiljer från annan C#-utveckling, och hur Pontus relation är till TV-världens koriander Twin Peaks.
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del ett av tre, där Pontus berättar om bakgrunden: vilken var vägen fram till spelet, och vilka verktyg valde han?
Vi får bland annat veta hur spelutveckling i Unity skiljer från annan C#-utveckling, och hur Pontus relation är till TV-världens koriander Twin Peaks.
Introcitat
"I got good news! That gum you like is going to come back in style."
Länkar
- Pontus Wittenmark
- Twin Peaks
- Riket
- Justin Wack and the Big Time Hack
- Monkey Island-spelen
- Day of the tentacle
- Maniac Mansion
- King's quest
- C64
- Simpsons
- XAML
- WPF
- Silverlight
- Blazor
- Godot
- Unity
- Mono-runtimen
- Unitys asset store
- Adventure creator
Citat
- TV-världens koriander
- En lång och konstig titel
- Skriv din första kodrad
- Maniac Mansion i browsern
- Berätta historier med datorn
- Unity junior
- Det som för mig var himla trassligt