055 - Berätta historier med datorn del 2 av 3 med Pontus Wittenmark
!! Problem med ljudet? Prova att ladda ner avsnittet på nytt !!
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del två av tre, och Ponuts berättar om att skriva handlingen, skapa pusslen, och få tag på grafiker och röstskådespelare, och inte minst: hur gick Kickstartern och varför?
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del två av tre, och Ponuts berättar om att skriva handlingen, skapa pusslen, och få tag på grafiker och röstskådespelare, och inte minst: hur gick Kickstartern och varför?
Länkar
- Pontus Wittenmark
- Maniac Mansion
- Day of the tentacle
- Ron Gilbert
- Ron Gilberts blogg
- Artstation
- Alberto Costa
- Visionaire studio
- Scratch
- Monkey Island-serien
- Grim Fandango
- Telltale
- The Curse of Monkey Island
- Dave Grossman
- Thimbleweed park
- Revolution software
- AdventureX - spelkonferens om äventyrsspel
- Spine - animationslösning i Unity
Citat
- Vad ska storyn handla om då?
- Twin Peaks-ig
- Ribban ligger högt
- En massa brittiska vänner
- Det var en häftig röst du har
- En publik som möjligen, antagligen inte fanns där
- Grafikern blev skitnervös
- På håret hela vägen
- 20 png-bilder varje gång gubben pratade