056 - Berätta historier med datorn del 3 av 3 med Pontus Wittenmark
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del tre av tre, där Pontus berättar hur det gick att faktiskt bygga spelet.
Han berättar om problemen med visuell programmering, och om att bygga sitt eget testramverk för peka- och klicka-äventyr. Vi får också höra om Unitys grava begränsningar jämfört med att utveckla störe program i Visual studio, och inte minst om värdet av att ha direktkontakt med de som stött ens kickstarter.
Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del tre av tre, där Pontus berättar hur det gick att faktiskt bygga spelet.
Han berättar om problemen med visuell programmering, och om att bygga sitt eget testramverk för peka- och klicka-äventyr. Vi får också höra om Unitys grava begränsningar jämfört med att utveckla störe program i Visual studio, och inte minst om värdet av att ha direktkontakt med de som stött ens kickstarter.
Länkar
- Justin Wack på Steam
- Justin Wack på GoG
- Kickstartern för Justin Wack
- Discordservern
- Den visuella programmeringen
- Selenium
- Playwright
- DRY - don't repeat yourself
- Fluent-syntax
- Ink
- Inkle
- Inky
- ScummVM
- Warm kitten
Citat
- Undrar hur stor pressen är
- Ingenting kom i närheten av kod
- Sitta på ett café i Notepad