054 - Berätta historier med datorn del 1 av 3 med Pontus Wittenmark

Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del ett av tre, där Pontus berättar om bakgrunden: vilken var vägen fram till spelet, och vilka verktyg valde han? Vi får bland annat veta hur spelutveckling i Unity skiljer från annan C#-utveckling, och hur Pontus relation är till TV-världens koriander Twin Peaks.

Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del ett av tre, där Pontus berättar om bakgrunden: vilken var vägen fram till spelet, och vilka verktyg valde han?

Vi får bland annat veta hur spelutveckling i Unity skiljer från annan C#-utveckling, och hur Pontus relation är till TV-världens koriander Twin Peaks.

Introcitat

"I got good news! That gum you like is going to come back in style."

Länkar

Citat

  • TV-världens koriander
  • En lång och konstig titel
  • Skriv din första kodrad
  • Maniac Mansion i browsern
  • Berätta historier med datorn
  • Unity junior
  • Det som för mig var himla trassligt
  • (00:00) - Introduktion
  • (01:15) - Pontus och Twin Peaks
  • (06:15) - Vägen till Pontus spel
  • (18:00) - Hur Pontus byggde sitt spel
  • (22:49) - Att lära sig Unity och andra verktyg
054 - Berätta historier med datorn del 1 av 3 med Pontus Wittenmark
Sändning av