056 - Berätta historier med datorn del 3 av 3 med Pontus Wittenmark

Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del tre av tre, där Pontus berättar hur det gick att faktiskt bygga spelet. Han berättar om problemen med visuell programmering, och om att bygga sitt eget testramverk för peka- och klicka-äventyr. Vi får också höra om Unitys grava begränsningar jämfört med att utveckla störe program i Visual studio, och inte minst om värdet av att ha direktkontakt med de som stött ens kickstarter.

Pontus Wittenmark berättar om utvecklingen av sitt spel Justin Wack and the Big Time Hack. Det här avsnittet är del tre av tre, där Pontus berättar hur det gick att faktiskt bygga spelet.

Han berättar om problemen med visuell programmering, och om att bygga sitt eget testramverk för peka- och klicka-äventyr. Vi får också höra om Unitys grava begränsningar jämfört med att utveckla störe program i Visual studio, och inte minst om värdet av att ha direktkontakt med de som stött ens kickstarter.

Länkar

Citat

  • Undrar hur stor pressen är
  • Ingenting kom i närheten av kod
  • Sitta på ett café i Notepad
  • (00:38) - Att faktiskt bygga spelet
  • (15:08) - Släppet av spelet!
  • (19:56) - Vad händer nu?
056 - Berätta historier med datorn del 3 av 3 med Pontus Wittenmark
Sändning av